Octavia kerghübriidid on kohal!

KERGHÜBRIID (MHEV – MILD HYBRID ELECTRIC VEHICLE)
Uus OCTAVIA on esimene ŠKODA masstootmise mudel, mis saab 48-voldise pingega hübriidversiooni – kerghübriidtehnika. OCTAVIA kerghübriid saab tagaluugil tähise „e-TEC“ ning sellele paigaldatakse 1.0 TSI/81 kW või 1.5 TSI/110 kW bensiinimootor, alati koos seitsmekäigulise DSG-automaatkäigukastiga. Osa kerghübriidauto elektrisüsteemist töötab 48-voldisel pingel – sellel on 48 V elektrimootor (käiviti-generaator), mida toidab 48 V liitium-ioonaku. Autol on samuti alalispingemuundur, nii et 12 V akut saab laadida 48 V pardavõrgust. Vajadusel saab selle abil stabiliseerida pinget mõlemas võrgus.

Kerghübriidi otstarbeks on vähendada kütusekulu ja seeläbi heitgaaside CO2 sisaldust.

MILLISED ON KERGHÜBRIIDI
ISELOOMULIKUD OMADUSED?
KUIDAS ON SEE VÕIMALIK?
Sisepõlemismootor lülitatakse välja
• aeglustamisel – kiirusel umbes 20 km/h, samuti lülitub
mootor välja, kui auto ei liigu
• kiirusel üle 7 km/h tasasel teel, vabajooks (väljalülitatud
sisepõlemismootoriga) aktiveerub, kui gaasipedaal on
vabastatud. Vabajooks ei aktiveeru, kui käiguvalits on
asendis S.
Lühikesed lõigud (aeglustamine väikesel kiirusel, vabajooks) väljalülitatud
sisepõlemismootoriga on võimalikud tänu sisepõlemismootorist sõltumatult töötavatele
komponentidele. 48 V elektrisüsteem suudab tagada piisava toite elektromehaanilisele
roolivõimendile, nii et juht saaks rooli harjumuspärasel viisil pöörata. Tänu elektrilisele
pidurivõimendile (eBKV) toimivad pidurid täiesti ootustekohaselt, st nagu sisepõlemismootor
töötaks. Teised elektriseadmed toimivad tavapäraselt, saades energiat 48 V liitium-ioonakust.
Abistab sisepõlemismootorit paigaltvõtul ja kiirendusel. Elektrimootor annab sisepõlemismootorile kuni 12 kW lisavõimsust paigaltvõtul ja
kiirendusel.
Aeglustustel käivitub energia regenereerimine – kasutades
klassikalisi pidureid või mootoriga pidurdamist.
Oma topeltrolli tõttu suudab elektrimootor ka elektrienergiat genereerida. See energia
salvestatakse 48 V akusse ja kasutatakse seejärel sisepõlemismootori toetamiseks
käivitamisel ja paigaltvõtul, samuti 12 V aku laadimiseks.

Auto ei saa liikuda ainult elektri jõul.

Kerghübriidsüsteem on mõeldud sisepõlemismootori abistamiseks paigaltvõtul ja
kiirendusel, käivitamise hõlbustamiseks pärast sisepõlemismootori väljalülitamist ja energia
regenereerimiseks. See vähendab heitmekogust ja kütusekulu

Ei vaja välisest allikast laadimist. 48 V liitium-ioonaku mahutavus on piisavalt väike, et seda laadida liikuva sõiduki
pidurdusenergia taaskasutamisega. Teisalt on mahutavus piisavalt suur, et tagada
kerghübriidsüsteemi töö.

 

Tavalise start-stopp-süsteemiga sõidukitega võrreldes suudab kerghübriid:
• käivitada sisepõlemismootorit sujuvamalt, sest
elektrimootor on palju võimsam kui tavasõiduki käiviti,
• genereerida suures koguses elektrienergiat sõidu ja
pidurdamise ajal,
• kasutada elektrimootorit sisepõlemismootori
abistamiseks. Start-stopp-süsteemiga tavasõidukid
seda ei suuda. Täpsemalt öeldes saab neil üksnes
generaatori välja lülitada, et see ei tarbiks kiirenduse ajal
sisepõlemismootori võimsust.