› ŠKODA lisab oma ENYAQ iV valikusse emotsiooneäratava kupee ja esimese täiselektrilise RS-variandi
› Atleetlik, elegantsete joonte ja külluslikul avara siseruumiga
› Kahe mahutavusega akud, neli võimsust vahemikus 132 kW kuni 220 kW ning taga- või nelikvedu
› Sõiduulatus kuni 545 km WLTP tsükli järgi ja kiirlaadimisvõimekus
› Jätkusuutlikum: uuest villast ja taaskasutatud plastpudelitest valmistatud istmekatted, ökoloogiliselt pargitud nahk

 

ENYAQ iV eduka turuletoomise järel lisab ŠKODA nüüd mudelivalikusse ka elegantse kupee. Samuti hakkab valik sisaldama sportlikku RS-varianti. ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV saab veelgi emotsiooneäratavama disaini ja vaatamata selgelt sportlikele joontele pakub avarat siseruumi ja 570-liitrise mahuga pakiruumi. Õhutakistustegur (cd) 0,234 on samuti parem võrreldes ENYAQ iV omaga. Sõltuvalt akust ja mootorist võimaldab see WLTP-tsüklis ühe laadimisega läbida kuni 545 km, tehes auto kõigiti sobivaks ka pikkade reiside tarvis. ENYAQ COUPÉ iV mudelil on saadaval on kahe mahutavusega akud, taga- või nelikvedu ning neli võimsust vahemikus 132 kW kuni 220 kW (RS-variant). Sarnaselt ENYAQ iV-le on interjööri klassikalised varustustasemed asendatud disainikontseptsioonidega.

Thomas Schäfer, ŠKODA AUTO tegevjuht: „Linnamaasturi eduka lasseerimise järel toob ENYAQ COUPÉ iV ŠKODA iV peresse veelgi enam emotsioone, sportlikku disaini ja elegantsi. Meie disaineritel ja inseneridel on taas korda läinud ühendada funktsionaalsuse kõrge tase emotsiooneäratava disainiga. Valiku uhiuus tippmudel on samuti ajaloo esimene täiselektriline ŠKODA RS. ENYAQ COUPÉ iV ühendab täiuslikul moel emotsioonid tõhususega, pakkudes ŠKODAle tüüpilist ruumikust isegi erakordselt elegantses keres.“

Uus ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV ja ENYAQ iV toodetakse ŠKODA peatehases Mladá Boleslavis ning need on ainsad Volkswageni kontserni elektriajamiga moodulplatvormil põhinevad sõidukid Euroopas, mida valmistatakse väljaspool Saksamaad. Tänu oma koostamisviisile ja pikale teljevahele pakub elektriajamiga moodulplatvorm MEB uusi võimalusi kere proportsioonide ja disaini osas. Kuna elektriajami kõrgepingeaku asub täielikult autopõhjas ning elektriautodel puudub kesktunnel, on ka tagaistujate käsutuses olev ruum erakordselt avar.

Tumedakstoonitud panoraam-klaaskatus põhivarustuses ja kergelt tagaosa suunas langev katusejoon
Uus ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV saab veelgi emotsiooneäratavama disaini kui linnamaasturi variant ning lisaks SPORTLINE’ile on see saadaval ka atleetliku tippmudelina ENYAQ COUPÉ RS iV. Sellel mudelil on tagasihoidlik sportlik esikaitseraud ja kerevärvi küljekarbid ning auto varustatakse valuvelgedega mõõdus 19 kuni 21 tolli. B-piilarist tagapool laskub katus kergelt madalamale ja sulab sujuvalt ühte teravaservalise tagaluugiga. Sõiduki jooni rõhutab veelgi tumedakstoonitud klaasist panoraam-katuseaken, mis kuulub kupeel põhivarustusse. See on suurim panoraam-katuseaken ŠKODA valikus, ulatudes üle kogu katuse ja sulades sujuvalt ühte tagaaknaga. Samuti on see õhem kui tavaline katus, jättes reisijaile ohtralt pearuumi. Panoraam-katuseaken laseb auto sisemusse rohkem valgust ning loob seal õhulisema tunde. Selle kate aitab kindlustada, et reisijateruumis valitseks kogu aeg meeldiv kliima. ENYAQ iV-le sarnaselt on ka kupeele soovi korral saadaval Crystal Face, kus silmatorkava ŠKODA esivõre püstribisid valgustab 131 valgusdioodi. Horisontaalne valgusliist täiendab veelgi auto pilkupüüdvat väljanägemist. ENYAQ COUPÉ RS iV puhul sisaldub Crystal Face põhivarustuses.

Kahe mahutavusega akud ja neli võimsusvarianti, sealhulgas valiku tippmudel ENYAQ COUPÉ RS iV
Uus kupee on saadaval neljal suutlikkustasemel. Skaala alguses on 132 kW võimsusega tagaveoline ENYAQ COUPÉ iV 60, mis saab aku mahutavusega 62 kWh (netomahutavus 58 kWh). ENYAQ COUPÉ iV 80 on samuti tagaveoline ning selle 82 kWh aku (netomahutavus (77 kWh) võimaldab arendada võimsust 150 kW. Lisaks sellele suuremale akule saavad ENYAQ COUPÉ iV 80x ja ENYAQ COUPÉ RS iV esisillale teise mootori, mis muudab need autod nelikveoliseks. ENYAQ COUPÉ iV 80x on süsteemivõimsusega 195 kW, kuna valiku tipus olev ENYAQ COUPÉ RS iV arendab lausa 220 kW ja maksimaalset pöördemomenti 460 Nm. See on esimene täiselektriline ŠKODA RS. Iseloomulike võimaluste hulka kuuluvad erakordselt dünaamiline sõidusuutlikkus, hulk musta värvi keredetaile ning ŠKODA RS-mudelitele omane täispikkuses punane helkurriba sõiduki tagaosal. ENYAQ COUPÉ RS iV kulutab 0–100 km/h kiirenduseks kõigest 6,5 sekundit ja saavutab tippkiiruseks 180 km/h – 20 km/h enam kui ükski teine uue kupee variant, samuti on ainult RS-ile saadaval silmatorkav kerevärv Mamba Green.

Kasvanud tõhusus ja sõiduulatus tänu aerodünaamikale
ŠKODA uhiuue täiselektrilise kupee väljapaistev aerodünaamika – selle õhutakistustegur (cd) 0,234 on isegi parem kui ENYAQ iV juba niigi suurepärane näitaja – aitab sõidukil saavutada tõhususe kõrget taset. Väike õhutakistus annab oma panuse sõiduki maksimaalsesse sõiduulatusse, mis ENYAQ COUPÉ iV 80 puhul on WLTP-tsüklis kuni 545 km. Uue kupee kiirlaadimisvõimekus teeb ta igati sobivaks pikkade vahemaade läbimiseks. Lisavarustusse kuuluva haakeseadme olemasolul suudab ENYAQ COUPÉ iV vedada kuni 1400 kg kaaluvaid haagiseid nõlvadel kaldega kuni 8%.

Interjööri disainikontseptsioonid, 13-tolline ekraan ja liitreaalsusega esiklaasinäidik
Sarnaselt linnamaasturile viimistletakse ka kupee interjöör vastavalt igakülgselt kooskõlastatud disainikontseptsioonidele, mis põhinevad moodsatel elukeskkondadel ning kasutavad looduslikke, jätkusuutlikult töödeldud ja taaskasutatud materjale. Saadaolevate valikute selge struktuur, sealhulgas kümme taibukalt koostatud temaatilist paketti ja valitud üksikvõimalused muudavad auto koostamise märksa lihtsamaks. Põhivarustusse kuuluvad 13-tolline keskne teabe- ja meelelahutussüsteemi ekraan ja 5,3-tolline digitaalne näidikuplokk, mida võib soovi korral täiendada veel liitreaalsusega esiklaasinäidiku võrra.

Nullheitmega mobiilsus ja ŠKODA iV ökosüsteem
Uus ŠKODA ENYAQ COUPÉ iV teeb võimalikuks nullsaastega e-mobiilsuse, pakkudes samal ajal ka madalaid jooksvaid kulusid. Paljud Euroopa riigid pakuvad elektrisõidukite omanikele veel mitmesuguseid hüvesid nagu maksusoodustusi, soetustoetusi, spetsiaalsete bussi- ja keskkonna-sõiduradade kasutamist ning tasuta parkimist või lubavad sissesõitu kesklinna (sõltuvalt riigist).