› Uus kompaktmudel hiilgab väljapaistva aktiiv- ja passiivturvalisusega
› Täiskasvanud reisijate kaitstuse kategoorias sai ruumikas kompaktmudel 97 protsenti võimalikest punktidest
› ŠKODA SCALA teenis jalgratturite kaitstuse eest maksimaalsed kuus punkti
ŠKODA SCALA sai kõrgeima hinde – viis tärni – sõltumatu organisatsiooni European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) kõikehõlmavatel turvakatsetustel. See tõstab auto oma kategooria turvalisemate sõidukite sekka, seejuures teenis SCALA kõrgeimad hinded täiskasvanud reisijate ja jalgratturite kaitstuse eest.
ŠKODA tehnikadirektor Christian Strube: „Meie insenerid töötavad pidevalt meie mudelite aktiiv- ja passiivturvalisuse edasise optimeerimise kallal. Näiteks SCALAga juurutasime kompaktklassis mitmeid uusi juhiabisüsteeme, mis varem olid saadaval ainult kõrgemate segmentide sõidukitele. Euroopa sõidukite turvalisuse võrdluskatsetustel ŠKODA SCALA saavutatud kõrgeim hinne – viis tärni – on tunnustus meie igapäevasele tööle. Kõik meie praegused mudeliperekonnad on teeninud Euro NCAPi katsetustel kõrgeima hinde, see on suur edu.“
Lisaks viiele tärnile turvalisuse üldtaseme eest pälvis ŠKODA SCALA eriti kõrged Euro NCAPi katsehinded täiskasvanud reisijate turvalisuse ja jalgratturite turvalisuse eest. Täiskasvanud reisijate kaitstuse kategoorias teenis ruumikas kompaktmudel 97 protsenti võimalikest punktidest, mis on üks paremaid tulemusi Euro NCAPi ajaloos.
Katsetajad andsid maksimaalsed kuus punkti ka jalgratturite kaitstuse eest, mida kindlasti mõjutas positiivselt põhivarustusse kuuluv sõidusuunas auto lähiümbrust jälgiv radarisüsteem Front Assist koos prognoosiva jalakäijate ja jalgratturite tuvastamise ning linnaliikluse hädapidurdusfunktsiooniga. Sõidurajal püsimise abisüsteem Lane Assist on samuti ŠKODA SCALA põhivarustuses, kuna ümberreastumise abisüsteem Side Assist, mis hoiatab juhti tagant lähenevate ja vaatevälja pimealas asuvate sõidukite eest, on saadaval lisana ning aitas SCALA teenida selles kategoorias 3,5 punkti neljast võimalikust.
ŠKODA SCALA äärmiselt jäik kere oma suurte deformatsioonitsoonide ja erakordselt vastupidava reisijateruumiga tagab eeskujuliku passiivturvalisuse. Kerematerjalidest peaaegu 70 protsenti moodustavad kõrgtugevad, ultrakõrgtugevad ja erikarastusega terased. Lisaks saab kompaktmudel kuni üheksa turvapatja, sealhulgas soovi korral ka juhi põlveturvapadja ja tagumised külgturvapadjad. Täiendavate turvafunktsioonide hulka kuuluvad ahelkokkupõrke ennetamise süsteem, lisana pakutav eesistujate proaktiivne turvasüsteem, samuti ISOFIX- ja Top Tether-kinnitused lapseistme tarvis tagaistmetel ja eesmise kaasreisija istmel.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) asutati aastal 1997, selle praeguse 12 liikme hulka kuuluvad transpordiministeeriumid, autoklubid, kindlustusseltsid ja uurimisinstituudid kaheksast Euroopa riigist. Organisatsiooni peakorter paikneb Belgias Leuveni linnas. Euro NCAP viib läbi uute automudelite turvakatsetusi ning hindab nende aktiiv- ja passiivturvalisust. Viimaste aastate jooksul on need katsetused muutunud veelgi rangemaks ning sisaldavad nüüd mitmeid kokkupõrkestsenaariume. Kui esialgu põhinesid lõpphinded pelgalt kokkupõrkekatsetuste tulemustel, siis praegustes hinnetes on suur kaal ka aktiivturvalisuse süsteemidele ja juhiabisüsteemidele antavatel hinnangutel.