Eesti aasta auto 2025 - Škoda Superb
Tänavu juba 25. korda korraldatud Eesti aasta auto konkursil tegi ajalugu Škoda - meist sai Eesti mainekaima autokonkursi esimene viiekordne võitja.
Võidukaks osutunud Superb läheb ajalukku kui esimene mudel, mis läbi aastate saavutanud kolm esikohta.
Superbi rekordiline kolmas võit (eelmised tulid aastatel 2009 ja 2016) oli Eesti aasta auto ajaloo üks kindlamaid – 84 võimalikust punktist sai Superb koguni 70!
Eesti aasta auto 2025. kuulutati välja EAL-I aastagalal 17. jaanuaril Tallinna Sadama kruiisiterminalis.
BRONEERI PROOVISÕITSUPERB HINNAKIRIKÜSI PAKKUMIST
Neljanda põlvkonna uus Škoda Superb on veelgi elegantsem, emotsioone äratavam ja dünaamilisem.
Uues Superbis on reisijatele ja pagasile veelgi rohkem ruumi - mõlema keremudeli Superbid on pikemad ja kõrgemad kui nende eelkäijad.
Luukpära on 43 mm pikem, 12 mm kõrgem ja pagasiruum on 20 liitrit suurem kui varem (645 liitrit).
Combi on 40 mm pikem, 5 mm kõrgem ja pagasiruum on 30 liitrit suurem kui varem (690 liitrit).
UUE Superbi mõõdud
(ja erinevus võrreldes praeguse versiooniga):
|
Luukpära |
Combi |
Pikkus (mm) |
4912 (+43) |
4902 (+40) |
Laius (mm) |
1849 (-15) |
1849 (-15) |
Kõrgus (mm) |
1481 (+12) |
1482 (+5) |
Teljevahe (mm) |
2841 (0) |
2841 (0) |
Pagasiruumi maht (l) |
645 (+20) |
690 (+30) |
Hoolimata uue Superbi mõõtmete kasvust on uue Superbi kere aerodünaamikale pööratud suurt tähelepanu.
Kütusekulu vähendades on luukpära mudeli õhutakistustegur 0,23 (varasemast 10% parem) ja Superb Combi õhutakistustegur 0,25 (varasemast koguni 15% parem).
Sarnaselt eelmise põlvkonnaga on ka uus Superb tulvil kaasaegseid tehnilisi lahendusi.
Uue Superbi teise põlvkonna Matrix LED esitulede valgusvõimsus on varasemast 40% suurem.
Uue Superbi veermiku juhtimine Dynamic Chassis Control (DCC Plus) tagab sõitjatele veelgi mugavama sõidu.
Massaažifunktsiooniga AGR-sertifikaadiga kvaliteetsed ergonoomilised esiistmed pakuvad sõidumugavust ka kõige nõudlikumatele.
Täiesti uuel Škoda Superbil on palju uusi või edasi arendatud abisüsteeme, ristmikuabi Crossroad Assist, pööramisabi Turn Assist, ennetav jalakäijate kaitse tunneb nüüd jalgratturid ära standardvarustuses olev hädapidurdussüsteem Front Assist.
Suurepärase passiivse ohutuse tagavad kuni kümme turvapatja, sealhulgas keskne turvapadi.
Superb PHEV - kõige pikema läbisõiduga pistikhübriid!
Peamine muudatus uue Superb Combi iV kapoti all on teise põlvkonna pistikhübriidajam mille kõrgepingeaku kogumaht on kasvanud 12,7 kilovatttunnilt 25,7 kilovatttunnile. .
Sõiduulatus ühe laadimisega on enam kui 130 km, mistõttu sobib see ideaalselt teie igapäevaseks elektriautoks.
Seda pistikhübriidi saab kiirlaadida ka avalikust laadimispunktist maksimaalse võimsusega 50 kW ja laadimine on võimalik ka tavalisest kodusest pistikupesast.
Škoda on suurendanud vahelduvvoolu laadija võimsust 3,6 kilovatilt 11 kW.
Alates nädalast 10/2025 alustatakse Superb pistikhübriidi tootmist lisaks Combile ka luukpära-versioonile.
*Hinnakiri avalik veebruari esimeses pooles
Mootor | Käigukast | Maksimaalne võimsus | Maksimaalne võimsus |
Bensiin | (kW) | (hj) | |
1,5 TSI mHEV | 7-käiguline automaat | 110 | 150 |
2,0 TSI | 7-käiguline automaat | 150 | 204 |
2,0 TSI | 7-käiguline automaat 4x4 | 195 | 265 |
Diisel | (kW) | (hj) | |
2,0 TDI | 7-käiguline automaat | 110 | 150 |
2,0 TDI | 7-käiguline automaat 4x4 | 142 | 193 |
Pistikhübriid | (kW) | (hj) | |
1,5 TSI iV | 6-käiguline automaat | 150 | 204 |